• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Jelle de Bruijn Pocos:‘Easy Voice is een toekomstgericht platform’

13-11-2023
Pocos-Jelle-ICP05-2023
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Bij Pocos staan alle seinen op groen om Easy Voice grootschalig aan het kanaal beschikbaar te stellen. Sales & Marketing Director Jelle de Bruijn licht een tipje van de sluier op over wat daarna gebeurt. Hij spreekt verder over recente ontwikkelingen in de markt, want sinds het laatste gesprek met hem is er veel veranderd.

Pocos-Jelle-ICP05-2023Jelle staat stil bij de ontwikkelingen op de Nederlandse markt. Hij wijst op twee punten. “Je zou verwachten dat het verkeersvolume voor telefonie afneemt, want mensen werken weer vaker op kantoor en kunnen daar direct met de collega’s communiceren. We zien echter niet dat in ons partnerkanaal de vraag naar telefoniediensten sneller afneemt: het tegenovergestelde zelfs.”

Parallel aan die ontwikkeling ziet Jelle dat de vraag verandert naar diensten rond video, chat en alles dat onder het label UCaaS valt. “Mijn eerste punt is daarom dat er een nieuwe mix ontstaat van de meer traditionele manier van communiceren en de manieren die we sinds de pandemie met z’n allen massaal zijn gaan omarmen. Bellen is niet weggedrukt of overbodig geworden, het heeft duidelijk een eigen plek in die mix, en die mix is per bedrijf anders.”

Het tweede punt van Jelle gaat over partijen die UCaaS-diensten aanbieden, leveren en onderhouden. “Die zijn steeds beter in staat alles met elkaar te verbinden en dat komt omdat de markt dat nadrukkelijk verlangt.”

Jelle is ook gevraagd naar de recente ontwikkelingen rond Teams, dat zoals bekend onder vuur ligt bij de Europese Commissie. “Wij merken daar weinig van en dat zal in het kanaal niet veel anders zijn. Als het niet meer gebundeld wordt, blijft het gewoon te downloaden en te gebruiken. Gebruikers hebben weliswaar een voorkeur voor een bepaalde UCaaS-applicatie, maar ze zijn ook gewend van toepassing te wisselen als dat nodig is. Dat is ook die mix waar ik het al eerder over had.”

Belang goede en eerlijke communicatie

Als het over UCaaS gaat, moet ook goed naar de rol van het kanaal gekeken worden. “Het is bekend dat niet iedereen in het kanaal UCaaS omarmt. Deels komt dat omdat men het als een bedreiging van de bestaande business ziet. Wij zien bij Pocos dat goede en eerlijke communicatie naar het kanaal van vanuit het kanaal naar de eindgebruikers, hard nodig is. We moeten in een paar woorden kunnen uitleggen wat het is en wat het kan, maar ook wat het niet is en wat het niet kan. Dat laatste is in de markt nog tamelijk onderbelicht.”

Easy Voice

Inzoomend op het kanaal is er voor Jelle ook een brug te slaan naar Easy Voice. “Iedereen merkt dat klanten voorzichtiger zijn met geld uitgeven. Als reseller moet je daarom meer dan ooit sturen op efficiency van je processen. Zo kun je meer klanten bedienen en de stagnatie van omzetgroei per klant opvangen. Onze nieuwe dienst Easy Voice is daar volledig op geënt. Het beheer vergt minimale manuele handelingen omdat we de automatisering ver hebben doorgevoerd. De klant merkt dat wijzigingen die hij aanvraagt of zelf doorvoert, sneller live zijn. Dat is positief voor de klanttevredenheid.”

Traditionele telefooncentrales raken End Of Life. “Het verdienmodel dat daarop gebaseerd is, houdt op te bestaan. Dit lijkt een bedreiging voor de omzet van IT-partners, maar is het niet. Met Easy Voice kun je klanten een communicatie-oplossing bieden die op alle punten superieur is aan een conventionele omgeving. Om te beginnen is het software-based en daarmee makkelijker te onderhouden. Het platform biedt alle ruimte om nieuwe diensten toe te voegen, ook maatwerk. Dat betekent dus nieuwe omzet voor partners. Tenslotte is het toekomstgericht. Dit platform heeft een langere levensduur, omdat er geen speciale hardware voor nodig is.”

Jelle: “Een toekomstgericht, dus software-based platform is in alle opzichten een betere basis voor een verdienmodel van resellers. Als partner kun je meer diensten toevoegen en makkelijker inspelen op  ontwikkelingen bij klanten.”

Sewan

Tenslotte licht Jelle nog een tipje van de sluier op. “We zijn sinds dit voorjaar onderdeel van het Europees opererende Sewan. Als je het portfolio van Sewan ziet, dan kun je je voorstellen dat ook het Pocos-platform en Easy Voice de komende periode verder zullen worden uitgebreid met onder andere CRM, AI, rapportagetools en securitydiensten.”

Ook reseller worden van Pocos Easy Voice? Neem dan contact op met partnersupport via 088 0100 700 of mail naar partner@pocos.nl.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2023-05)

 

Tags: ITchannelPRO MagazineUCaaS

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
3rd-cookies-kvk-marketeers

Wat verandert er volgend jaar voor marketeers?

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon